פרויקט הרכבת הקלה מנצרת עילית לחיפה עולה על הפסים: שר התחבורה, ישראל כץ, וראש עיריית נצרת עילית, רונן פלוט, הניחו ביום שלישי השבוע את אבן הפינה, וחשפו את התחנה הראשונה בפרויקט שיוצא לתכנון ולביצוע על ידי חברת "כביש חוצה ישראל". בטקס השתתפו יו"ר חברת "כביש חוצה ישראל", חוסאם בשארה, והמנכ"ל דן שנייבך.

שר התחבורה אמר, כי הפרויקט יוצא לדרך בתמיכה ובתקצוב הממשלה. "למזלי, עוד לא יצא לי להניח אבן פינה לפרויקט שלא קרה. כשנכנסתי לתפקיד קיבלתי הרבה אבנים, אבל עכשיו בת"א העבודות בעיצומן ויש גם רכבת לירושלים, כבישים חדשים בכל הארץ, נמלים ושדה תעופה," אמר.

השר ציין את תרומתו של פלוט לקידום הפרויקט ולקיצור הליכים בירוקרטיים בהליך התכנוני הממושך. "זהו רגע היסטורי לא רק לנצרת עילית אלא לאזור כולו," אמר ראש העיר פלוט וציין, כי העירייה רואה בפרויקט עוגן חשוב להמשך פיתוחה של העיר וצמיחתה בשנים הקרובות. "שנים על גבי שנים מדברים על הרכבת מנצרת עילית לחיפה. עכשיו סוף סוף יש תכנית סטטוטורית מאושרת, יש החלטת ממשלה, יש חברה רצינית שלוקחת את הפרויקט לביצוע, ויש שר תחבורה עם יכולת ביצועית יוצאת מן הכלל להוציא לפועל פרויקטים גדולים ולחולל מהפכה חסרת תקדים בכבישי ישראל," אמר פלוט.

השר כץ אמר, כי הרכבת מנצרת עילית לחיפה היא אחד הפרויקטים הגדולים שמדינת ישראל מקדמת היום עם ערך מוסף חשוב, שיחבר את העיר ויסייע למנף, לקדם ולהכפיל את מספר התושבים. "בעוד שנים אחדות כל תושב בנצרת עילית יוכל לעלות על רכבת בשכונת מגוריו ולהגיע למפרצית בחיפה בלי להחליף רכבות בדרך ומשם ישירות לת"א. יום חשוב מאוד, תזכרו את היום הזה, זהו יום היסטורי," הדגיש השר.

פרויקט הרכבת נאמד בכ-7 מיליארד שקלים, וביצועו צפוי להימשך כמה שנים. התוואי מתוכנן על פני 41 ק"מ, כולל 19 תחנות ו- 32 קרונות בתדירות נסיעה מקסימלית של כל 4 דקות. תחנת הקצה תצא מצומת המוסכים בכניסה המערבית לנצרת עילית, ומשם תמשיך ל- 9 תחנות בשטח העיר: השוק העירוני, קריית הממשלה, שכונת זאב, כיכר הפסנתר, צומת מכבי ותחנות באזור תעשייה ג', שם מתוכנן חניון 'חנה וסע'.

ב- 12/7/18 התכנית אושרה סטטוטורית על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה והגדירה תוואי, רצועת תכנון ומיקום התחנות.